søndag 22. november 2015

programmerer




Hei på dere

Det var lenge siden jeg skrevet på min blogge. Nå skal det blir nytt innlegg her.alltid jeg har vært interessert i programmering som lager programmer for funksjonshemmede .
Jeg har hatt 2 drømmer om jeg skulle blitt kjempebra forfatter.det har jeg blitt  . også jeg ønsket å blitt en  programmerer ,   jeg skulle laget beste program for funksjonshemmede .eksempel jeg skulle laget et   telefonenprogrammer for funksjonshemmede .det kunne brukt symboler og vanlige bokstaver i det programtelefon  .

Jeg har prøvde å  lært meg visual basic. Det var litt vanskelig for meg.
Men jeg skjønte det systemet visual basic bygge på .
Første jeg hadde ikke lærebok på datamaskin
Slik at jeg kunne lest på datamaskin med digitalt stemme .
Andre finnes ikke norsk video med visual basic .

Jeg må gir opp den drømmen som jeg blir programmerer .

Hilsen Ole Reidar Hansen

2 kommentarer:

  1. Hei Ole Reidar.
    Vær så snill, ikke gi opp drømmen din. Vi trenger folk som deg som ut fra erfaring ser løsninger på hvordan hverdagen kan bli enklere for mennesker med nedsatt funskjsonevne.
    Og ideen din om å bruke symboler istedenfor bokstaver når en skriver på en mobil høres genial ut. For mange som strever med å skrive av ulike grunner, så hadde det vært supert om en kunne peke på bildet og så skriver mobilen ordet. (Om det er sånn du tenker)
    Symwriter har jo et sånn program som kan brukes på PC og nettbrett.
    Der kommer det opp tegning av ordet når du skriver det, så det burde gå an å få en løsning som virker motsatt, Og tenk når en skal skrive på et annet språk da. En språkbank med de mest brukte og viktigste ordene kombinert med bilder.
    Kanskje du kan få elever fra medialinja på Thor Heyerdahl til å hjelpe deg med du lurer på. For å gi opp det får du ikke lov til ;-)

    SvarSlett
  2. Ikke gi det opp, hvis det er det du ønsker, har du en interesse for dette, er det jo alltids små ting du kan gjøre, for å påvirke og utvikle noe.

    SvarSlett